Энэ удирдамжийн заавар, аргачлалуудыг багш өөрийн болгосноор дараах мэдлэг, ур чадвар, хандлагыг ажлын байрандаа харуулж чаддаг болсон байна. Тэдгээр нь:
Энэ удирдамжийн заавар, аргачлалуудыг багш өөрийн болгосноор дараах мэдлэг, ур чадвар, хандлагыг ажлын байрандаа харуулж чаддаг болсон байна. Тэдгээр нь:
Энэ удирдамжийн заавар, аргачлалуудыг багш өөрийн болгосноор дараах мэдлэг, ур чадвар, хандлагыг ажлын байрандаа харуулж чаддаг болсон байна. Тэдгээр нь:
Багш бүр тухайн хичээлийн жилд заах судлагдахууныхаа хөтөлбөрийн дагуу хэрэгжүүлэх төлөвлөлтөө хийдэг. (цаашид “хичээлийн төлөвлөлт” гэнэ). Төлөвлөлтөө хийхийн өмнө дараах асуултуудыг өөртөө тавина.
Асуултын дагуу хөтөлбөрийн суралцахуйн зорилтуудыг илүү нарийвчлан авч үзнэ. Гэхдээ суралцагчдын хувьд ямар мэдлэг, ур чадвар, хандлага хамгийн чухал вэ гэдгийг харгалзан ямар агуулгыг түлхүү заахав, ямар агуулгуудыг багцлахав, сургалтын ямар шилдэг арга зүйг ашиглавал үр дүнтэй байхав зэргийг харгалзан жагсаалт илүү боловсронгуй болгоно.
Бидний өмнөх туршлагаар ЮУ ЗААХ ВЭ гэдэг дээр анхаарал хандуулдаг байсан бол шинэ хандлагаар ХЭНД?, ЮУ ЭЗЭМШҮҮЛЭХ ВЭ?, ТЭД ХЭРХЭН СУРАЛЦДАГ ВЭ? гэдэгт анхаарал хандуулна. Сургалтын төгсгөлд хүрэх АМЖИЛТЫН ШАЛГУУР-аа тодорхой болгосноор ТӨЛӨВЛӨЛТ, СУРГАЛТ, ҮНЭЛГЭЭ илүү тодорхой, зорилготой үйл ажиллагаагаар удирдагдах боломжтой болно.
Хичээлийн төлөвлөлт хийх энэ загвар нь дараах 3 зүйлээс бүрдэж байгаа. Үүнд:
Ээлжит хичээлийн төлөвлөгөө нь суралцагчид хичээлийн төгсгөлд ямар амжилтын шалгуурыг хангасан байх ёстой, түүнийг сургалтын явцад хэрхэн үр дүнтэйгээр эзэмшүүлэхийг тодорхойлсон Багшийн ажлын ЗАМЫН ЗУРАГЛАЛ байна. ЗАМЫН ЗУРАГЛАЛ буюу ээлжит хичээлийн төлөвлөгөөгөө боловсруулахдаа илүү нээлттэй, шинэлэг байдлаар хандаж, сургалтын явцад зөвхөн суралцагчдын суралцахуй, суралцахуйн үр дүнд анхаарал хандуулж чадах стратегиудыг сонгохыг хичээнэ.
Сайн ээлжит хичээлийн төлөвлөлт нь доорх 3 бүрэлдэхүүн хэсэгт ач холбогдол өгч, цогц байдлаар авч үзсэн байдаг. Тэдгээр нь:
Үнэлгээ нь гарааны, оношлох, түвшин тогтоох, явцын, эцсийн зэрэг хэлбэртэй байдгийг мэднэ.
…
Эцсийн үнэлгээ-ний сэдэв, агуулга, даалгавар боловсруулахдаа дараах асуудлуудад анхаарал хандуулна. Тэдгээр нь:
Аль ч хэлбэрийн үнэлгээ хийхийн өмнө суралцагчдад үнэлгээний талаар чиглүүлэг өгнө. Учир нь суралцагч нэг бүрийг өөрийн сурсан, судалсан, эзэмшсэн чадамжуудаа гарган харуулах тэгш боломжийг олгох нь чухал. Үнэлгээний даалгаврууд нь багшийн барин ажилласан амжилтын шалгууруудыг хангуулж байхад чиглэнэ. Мэдээж үнэлгээний даалгаврыг тэдэнд мэдэгдэхгүй ч гэлээ, үнэлгээний талаар дараах зүйлсийг танилцуулна. Үүнд:
Дараах зүйлсийг төлөвлөх нь зүйтэй. Үүнд:
Үнэлгээний ажлыг дүгнэх дараалал нь:
(Асуудлаа ярилцан шийдвэрлэх)
© 2024 он. mindset.mn. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан. Вэб хөгжүүлэгч Mind Agency