Rainbow хөтөлбөр гэж юу вэ?

Сингапурын Amdon group, Singapore Asia Publishers group байгууллагуудтай хамтран хөгжүүлж байгаа сургуулийн өмнөх боловсролын сургалтын цогц хөтөлбөр юм. Тус хөтөлбөр нь АНУ-ын Байгалийн шинжлэх ухааны академийн NGSS стандарт, Сингапур улсын боловсролын шилдэг мэдлэг, туршлагаар үндэсний хөтөлбөрийг баяжуулан, орчин үеийн боловсролын шинэ хандлагуудыг тусгасан боловсрол судлаачдын оюуны бүтээл юм.
Тус хөтөлбөр нь дараах суралцахуйн чиглэлүүдээс бүрдэж байгаа.

iTeach зарчмууд

Энэ нь хүүхдэд зориулсан  хөтөлбөрийн төлөвлөлт, сургалтын загвар, багшийн чиглүүлэг, зорилготой бас утга учиртай сургалтын үйл ажиллагаанд чиглэгддэг. Эдгээр мөрдлөг нь цэцэрлэгийн орчинд байх сайн соёл, дадлаар хүүхэд хэрхэн хөгжиж сурахыг өөрийн орны болон Олон улсаас авсан судалгааны ололтоор тодорхойлсон. Эдгээр нь үр дүнтэй сургуулийн өмнөх боловсролын хөтөлбөрийн шийдлүүдээс сайтар бодож боловсруулсан хэлбэр юм.

iTeach зарчим нь:

  • i – Суралцахуйн нэгдмэл хандлага
  • Т – Багшийн үүрэг нь чиглүүлэх
  • е – Сургалтын явцад хүүхэд бүрийг оролцуулах
  • а – Үр дүнтэй хамтын ажиллагаагаар үнэн сэтгэлийн харилцаа үүсгэх
  • с – Хүүхэд бүр мэдлэг бүтээгч
  • h – Цогц хөгжил

Эх дэлхий хөтөлбөрийн танилцуулга

Оршил

Байгалийн ухаан (Science)-ы “Эх дэлхий” хөтөлбөр нь сургуулийн өмнөх боловсролын болон дунд сургуулийн 1-2 дугаар ангийн суралцагчдад эзэмшүүлэх цогц чадамжийг тодорхойлно.

Эх дэлхийтэй танилцана гэдэг нь хүүхдийн өдөр тутмын амьдралтай холбоотой бөгөөд хүүхдүүд хүрээлэн буй орчныхоо бүхий л талыг судалж, түүнтэй хэрхэн харьцаж сурах үйл явцыг хамардаг. Эдгээрт тэдний гэр, сургууль, гэр бүл, хөрш, соёл, үйл явдал болон дэлхий ертөнц тэр чигтээ багтана. Тус суралцахуйн чиглэл нь хүүхдүүдэд мэдлэгээ өргөжүүлж, хүрээлэн буй орчноо ойлгоход шаардлагатай мэдлэг, ур чадвар, хандлагыг эзэмшихэд тусалдаг.

Хүүхдүүдийн юмс, үзэгдэл, дэлхийгээ судлах байгалийн сониуч зан чанарыг дэмжин цаашид газарзүй, түүх, байгалийн шинжлэх ухааны чиглэлээр суралцах үндэс суурийг тавьж өгнө.

Хөтөлбөрийн амжилтын шалгуурууд

Багш нар хүүхдүүдэд Эх Дэлхийгээ нээхтэй холбоотой мэдлэг, ур чадвар, хандлагуудыг хөгжүүлэхэд нь дэмжлэг үзүүлж, чиглүүлнэ. Сургалтын дараа суралцагчид дараах ур чадваруудыг эзэмшсэн байна(SAPgrp). Үүнд:

  • Асуулт асуух, Ажиглалт хийх, ажиглалтын үр дүнд өөрийн туршлагаар дүгнэлт хийх, бодож тунгаах, санаагаа хамгаалах
  • Судалгааны үр дүнг янз бүрийн аргаар тэмдэглэж, танилцуулах, төрөл бүрийн эх сурвалжаас мэдээлэл цуглуулах
  • Тэдний бүх мэдрэхүйг ажиллуулж, олон төрлийн багаж хэрэгсэл, тоног төхөөрөмж, нөөцийг ашиглах

Эдгээр ойлголтыг тэлж, Ирээдүйд Бэлэн иргэн гэсэн агуулгаар баяжуулан дараах чадамжуудыг нэмж (Amdon) тусгалаа. Тэдгээр нь:

  • Асуудлыг тодорхойлох, шийдвэрлэх
  • Математик болон дижитал ур чадваруудыг ашиглах
  • Шийдлийн дизайн гаргах
  • Нөхцөл байдлыг загварчлах
  • Маргаан, мэтгэлцээнд оролцох
  • Эрэл хайгуул хийх төлөвлөгөө гаргах, хэрэгжүүлэх
  • Мэдээллүүдийг үнэлэх, холбоо хамаарлыг олох, дүгнэлт хийх г.м

Мэдлэг бүтээх арга замууд

Хүүхдүүд хүрээлэн буй юмс, үзэгдэлтэй өөрийн туршлага, мэдрэхүйн хөгжил болон зорилтот туршлагаас олж авсан чадваруудаа ашиглан танилцдаг.

Өөрийн туршлага

Хүүхдүүд өөрийн хувийн туршлага дээр тулгуурлан юмс, үзэгдлийн талаарх санаа ойлголт, сонирхол, итгэл үнэмшлээ илэрхийлж байдаг. Амьдарч буй орчны соёл ч үүнд их хамааралтай. Тэд газар зүй, түүх, байгалийн шинжлэх ухааны анхны суурь мэдлэгээ цэцэрлэг дээрээ болон гэртээ эзэмшдэг. Багш нар хүүхдүүдийн өмнө мэдлэг, ур чадвар, туршлага, хандлагын талаар эцэг эх, асран хамгаалагч нартай нь ярилцан олж авна.

Тархи, мэдрэхүйн хөгжил

Хүүхдүүд өөрийн мэдрэхүй (хүрэлцэх, үнэрлэх, харах, амтлах, сонсох, танин мэдэхүй, зүг чиг, биеийн тэнцвэр зэрэг)-ээ ашиглан хүрээлэн буй юмс, үзэгдэлтэй танилцдаг. Мэдэрч буй бүх зүйлээ тархиндаа буулган тогтоож авна. Ердийн бус зүйлс тэдний сонирхлыг маш ихээр татна.

Зорилтот туршлага

Хүүхдүүд юмс, үзэгдлийн хувьсал өөрчлөлт, өсөлт, бууралт зэрэгтэй танилцах явцдаа өөрсдөө шинжлэн судалж, учир шалтгааныг нь тайлах, тайлбарлах, шинэ зүйл илрүүлэх зэргээр эх дэлхийн талаарх мэдлэгээ илүү гүнзгий ахисан түвшинд аваачиж чаддаг.

Сургалтаар олж авах ур чадварууд

 

Цэцэрлэг болон 1-2 дугаар ангийн суралцагч нь хөтөлбөрийг үзэж судалсны дараа Level 1-д хамаарах

  • Discover – Танилцах,
  • Describe – Тоочих,
  • Explain – Тайлбарлах,
  • Predict – Таамаглах ур чадваруудыг эзэмшсэн байна.

Түүнчлэн, ажиглалт хийх, харьцуулах, ангилах, турших, бичиж тэмдэглэх, холбоо тогтоох ур чадвар зэрэг Эрэл хайгуулд суурилсан (Inquiry-Based) сургалтаар эзэмшүүлэх бусад чадварыг эзэмшсэн байна.

Хандлага төлөвшүүлэх

Эх дэлхий хөтөлбөрийн сургалтын явцад хүүхдүүд шинэ мэдлэг бүтээж, шинжлэх ухааны суурь ур чадваруудад суралцахын зэрэгцээ эерэг зан, хандлагад хамт суралцана. Зорилтот бүлгийн суралцагчид сургалтын дараа дараах хандлагыг өөрийн болгосон байхад анхаарал хандуулна

  • Гайхах;
  • Сониучирхах;
  • Байгаль орчноо хайрлах, өөрийгөө хайрлах;
  • Орчин (хүмүүс, нийгэм, гэр бүл)-доо анхаарал хандуулах;

Заах арга зүй 

АНУ-ын Байгалийн Ухааны Үндэсний Академи нь Байгалийн ухааны сургалтын хөтөлбөрийн хүрээнд үзэж судлах доорх чадваруудыг өндрөөр үнэлж, Ирээдүйн иргэдэд нэн шаардлагатай чадамжууд хэмээн тодотгосон байна. Уг чадваруудыг эзэмшүүлэхэд Байгалийн ухааны хичээлийн зорилго оршиж байна.

Тэдгээр нь:

  • Асуулт асууж, шийдлийг тодорхойлох;
  • Загвар хөгжүүлэх, ашиглах;
  • Асуудлыг төлөвлөгөөтэй, зөв судлах;
  • Баримт, мэдээлэлд дүн шинжилгээ хийх, ойлгох;
  • Математик, мэдээллийн технологи болон дижитал хэл сэтгэлгээг хөгжүүлэх, ашиглаж чаддаг болох;
  • Үйл явдлыг тайлбарлах, тохирсон шийдлийг оновчтой сонгох
  • Баримтад тулгуурласан хэлэлцүүлэг, мэтгэлцээнд оролцох
  • Мэдээллийг олдог, ялгаж, дүгнэж чаддаг болон түүнээ бусдад ойлгуулах

 

Хөтөлбөрийн хүрэх үр дүн

Эх дэлхийтэй танилцах, нээх аялал нь хүүхдүүдийн төрөлх сониуч байдал дээр тулгуурладаг. Багш нар хүүхдүүдийн гайхшийг төрүүлэм асуудал дэвшүүлж, асуулт асуух замаар гайхах, сониучирхах арга замыг нь чиглүүлж өгнө. Эх дэлхий хөтөлбөрийн суралцахуйн зорилтууд нь суралцагчдад доор зүйлсийг эзэмшүүлэхэд анхаарал хандуулна. Үүнд:

  • Хүүхдүүдийн сониуч занг өдөөх, сониучирхах хандлага, ур чадварыг эзэмшүүлэх
  • Өөрсдөө юмс, үзэгдэлтэй танилцах боломж олгох
  • Тэдний өмнөх мэдлэг, ойлголт дээр нь тулгуурлах
  • Асуудал шийдвэрлэх арга замаа өөрөө олох, шалтгаанаа тайлбарлаж чаддаг байх
  • Анхаарал хандуулах мэдрэмжийг бойжуулах
  • Хүрээлэн буй юмс, үзэгдэлд талархах

Судалгаа, эрэл хайгуул хийх талбарууд:

Хүмүүс ба соёлууд – Гэр бүл, найзууд, нийгэм, олон соёлын бөөгнөрөл, олон талт байдал (үндэс угсаа, шашин шүтлэг, нас, чадвар, хэтийн төлөв, ажил мэргэжил г.м)

Байгалийн ба Байгуулсан орчин – Ургамал, амьтан, байгалийн нөөц (жишээ нь ус, агаар, чулуулаг, материалын шинж чанар, тээврийн хэрэгсэл, байгалийн болон хүний ​​гараар хийсэн олдворууд)

Газар ба орон зай – Хүүхдийн хүрээлэн буй орчин (жишээ нь гэр, цэцэрлэг, ойр орчмын газар, барилга байгууламж, сонирхолтой газрууд, улс орны бусад хэсэг, дэлхийн бусад хэсгүүд, энгийн газрын зураг)

Цаг хугацаа ба үйл явдал – Цаг хугацааны өөрчлөлтийн тухай ойлголт (жишээ нь, өнгөрсөн, одоо, ирээдүй, өдөр/шөнө, цаг агаар, амьдралын мөчлөг, өсөлт, шалтгаан, үр дагавар, түүхэн дэх чухал үйл явдлууд болон өнөөгийн байдал гэх мэт хүрээлэн буй орчинд тохиолддог өөрчлөлтүүд)

Шинэ бүтээл ба технологи – Юмс, үзэгдэл хэрхэн ажилладаг талаар суралцах, өдөр тутмын объектуудтай ажиллах, мэдээлэл, харилцаа холбооны технологи, зохион бүтээгчид ба шинэ бүтээлийн үйл явц, хүүхдүүд өөрсдийн шинэ бүтээлийг зохион бүтээх, бүтээх.

Эх дэлхий хөтөлбөрийн суралцахуйн зорилтууд

Суралцахуйн зорилт 1: Тэдний амьдарч буй ертөнцийг сонирхож байгаагаа харуулах

Хүүхдүүд төрөлхийн хүрээлэн буй орчноо сониучирхдаг. Энэхүү төрөлх хандлага, мэдрэхүйгээ ашиглан юмс, үзэгдлийг судлах, асуулт асуух, гайхах, лавшруулах, аливаа зүйлс хэрхэн бий болж, хэрхэн ажилладгийг мэдэх боломжийг олгох замаар тасралтгүй дэмжинэ.

 Суралцахуйн зорилт 2: Энгийн туршилт, судалгааны тусламжтайгаар аливаа зүйл яагаад болж, хэрхэн ажилладгийг олж мэдэх

Хүүхдүүд идэвхтэй оролцох байдлаар Эх дэлхийтэйгээ танилцдаг. Тэдэнд хүрээлэн буй орчноо судлах, олон эх сурвалжаас мэдээлэл цуглуулах боломж олгох хэрэгтэй. Ингэснээр хүрээлэн буй юмс, үзэгдлийн талаарх ойлголтоо өргөжүүлэхийн тулд тэд ажиглалт хийх, харьцуулах, таамаглах, төсөөлөх зэрэг чухал ур чадвараа хөгжүүлдэг.

Суралцахуйн зорилт 3. Тэдэнд Эх дэлхийгээ гэсэн эерэг хандлагыг төлөвшүүлэх

Хүүхдүүд Эх дэлхийгээ танин мэдэхэд нь дэмжлэг үзүүлэхийн тулд мэдлэг, ур чадварын зэрэгцээ эерэг хандлага төлөвшүүлэх хэрэгтэй. Хүрээлэн буй орчиндоо эерэг хандлагатай хүүхдүүд Эх дэлхийдээ анхаарал халамж, хүндэтгэл үзүүлэх нь чухал гэдгийг ойлгосон байдаг.

Rainbow хөтөлбөр гэж юу вэ?

Сингапурын Amdon group, Singapore Asia Publishers group байгууллагуудтай хамтран хөгжүүлж байгаа сургуулийн өмнөх боловсролын сургалтын цогц хөтөлбөр юм. Тус хөтөлбөр нь АНУ-ын Байгалийн шинжлэх ухааны академийн NGSS стандарт, Сингапур улсын боловсролын шилдэг мэдлэг, туршлагаар үндэсний хөтөлбөрийг баяжуулан, орчин үеийн боловсролын шинэ хандлагуудыг тусгасан боловсрол судлаачдын оюуны бүтээл юм.
Тус хөтөлбөр нь дараах суралцахуйн чиглэлүүдээс бүрдэж байгаа.

iTeach зарчмууд

Энэ нь хүүхдэд зориулсан  хөтөлбөрийн төлөвлөлт, сургалтын загвар, багшийн чиглүүлэг, зорилготой бас утга учиртай сургалтын үйл ажиллагаанд чиглэгддэг. Эдгээр мөрдлөг нь цэцэрлэгийн орчинд байх сайн соёл, дадлаар хүүхэд хэрхэн хөгжиж сурахыг өөрийн орны болон Олон улсаас авсан судалгааны ололтоор тодорхойлсон. Эдгээр нь үр дүнтэй сургуулийн өмнөх боловсролын хөтөлбөрийн шийдлүүдээс сайтар бодож боловсруулсан хэлбэр юм.

iTeach зарчим нь:

  • i – Суралцахуйн нэгдмэл хандлага
  • Т – Багшийн үүрэг нь чиглүүлэх
  • е – Сургалтын явцад хүүхэд бүрийг оролцуулах
  • а – Үр дүнтэй хамтын ажиллагаагаар үнэн сэтгэлийн харилцаа үүсгэх
  • с – Хүүхэд бүр мэдлэг бүтээгч
  • h – Цогц хөгжил

Гоо зүй ба бүтээлч илэрхийлэл хөтөлбөрийн танилцуулга

Rainbow хөтөлбөр гэж юу вэ?

Сингапурын Amdon group, Singapore Asia Publishers group байгууллагуудтай хамтран хөгжүүлж байгаа сургуулийн өмнөх боловсролын сургалтын цогц хөтөлбөр юм. Тус хөтөлбөр нь АНУ-ын Байгалийн шинжлэх ухааны академийн NGSS стандарт, Сингапур улсын боловсролын шилдэг мэдлэг, туршлагаар үндэсний хөтөлбөрийг баяжуулан, орчин үеийн боловсролын шинэ хандлагуудыг тусгасан боловсрол судлаачдын оюуны бүтээл юм.
Тус хөтөлбөр нь дараах суралцахуйн чиглэлүүдээс бүрдэж байгаа.

iTeach зарчмууд

Энэ нь хүүхдэд зориулсан  хөтөлбөрийн төлөвлөлт, сургалтын загвар, багшийн чиглүүлэг, зорилготой бас утга учиртай сургалтын үйл ажиллагаанд чиглэгддэг. Эдгээр мөрдлөг нь цэцэрлэгийн орчинд байх сайн соёл, дадлаар хүүхэд хэрхэн хөгжиж сурахыг өөрийн орны болон Олон улсаас авсан судалгааны ололтоор тодорхойлсон. Эдгээр нь үр дүнтэй сургуулийн өмнөх боловсролын хөтөлбөрийн шийдлүүдээс сайтар бодож боловсруулсан хэлбэр юм.

iTeach зарчим нь:

  • i – Суралцахуйн нэгдмэл хандлага
  • Т – Багшийн үүрэг нь чиглүүлэх
  • е – Сургалтын явцад хүүхэд бүрийг оролцуулах
  • а – Үр дүнтэй хамтын ажиллагаагаар үнэн сэтгэлийн харилцаа үүсгэх
  • с – Хүүхэд бүр мэдлэг бүтээгч
  • h – Цогц хөгжил

Хэл, сэтгэлгээ хөтөлбөрийн танилцуулга

Rainbow хөтөлбөр гэж юу вэ?

Сингапурын Amdon group, Singapore Asia Publishers group байгууллагуудтай хамтран хөгжүүлж байгаа сургуулийн өмнөх боловсролын сургалтын цогц хөтөлбөр юм. Тус хөтөлбөр нь АНУ-ын Байгалийн шинжлэх ухааны академийн NGSS стандарт, Сингапур улсын боловсролын шилдэг мэдлэг, туршлагаар үндэсний хөтөлбөрийг баяжуулан, орчин үеийн боловсролын шинэ хандлагуудыг тусгасан боловсрол судлаачдын оюуны бүтээл юм.
Тус хөтөлбөр нь дараах суралцахуйн чиглэлүүдээс бүрдэж байгаа.

iTeach зарчмууд

Энэ нь хүүхдэд зориулсан  хөтөлбөрийн төлөвлөлт, сургалтын загвар, багшийн чиглүүлэг, зорилготой бас утга учиртай сургалтын үйл ажиллагаанд чиглэгддэг. Эдгээр мөрдлөг нь цэцэрлэгийн орчинд байх сайн соёл, дадлаар хүүхэд хэрхэн хөгжиж сурахыг өөрийн орны болон Олон улсаас авсан судалгааны ололтоор тодорхойлсон. Эдгээр нь үр дүнтэй сургуулийн өмнөх боловсролын хөтөлбөрийн шийдлүүдээс сайтар бодож боловсруулсан хэлбэр юм.

iTeach зарчим нь:

  • i – Суралцахуйн нэгдмэл хандлага
  • Т – Багшийн үүрэг нь чиглүүлэх
  • е – Сургалтын явцад хүүхэд бүрийг оролцуулах
  • а – Үр дүнтэй хамтын ажиллагаагаар үнэн сэтгэлийн харилцаа үүсгэх
  • с – Хүүхэд бүр мэдлэг бүтээгч
  • h – Цогц хөгжил

Бие, хөдөлгөөний чадварууд хөтөлбөрийн танилцуулга

Тоо тоолол хөтөлбөрийн танилцуулга

 

Энэхүү хөтөлбөр нь сургуулийн өмнөх насны хүүхэд, багачуудад математик сэтгэлгээг эзэмшүүлэхэд эцэг эх, багш нар, боловсролын байгууллагууд, насанд хүрэгчдэд үйл ажиллагааны удирдамж болно.

Хөтөлбөрийн агуулгыг 2-6 насны хүүхдүүдэд зориулан боловсруулсан. Түүнчлэн хөтөлбөрийг үзэж судалснаар суралцагч нь ерөнхий боловсролын сургуульд элсэн суралцахад бэлтгэгдэж, насан туршийн боловсролынх нь үндэс суурь нь болох юм. Сургалтын агуулгыг өдөр тутмынхаа амьдралын явцад суралцаж байхаар загварчилсан. Найз нөхөдтэйгээ тоглож байхдаа, бусад хүн, эд юмстай харилцаж байхдаа, өөрт нь тулгарах нөхцөл байдал бүрдээ шинэ мэдлэг, шийдэл, чадвар, чадамж эзэмшиж байх боломжийг олгохыг зорьсон. 

Зарим хүүхдийн өмнөх мэдлэг, ур чадвар нь хөтөлбөрийн зарим агуулгыг аль хэдийнэ гүйцэтгэж чаддаг болсон байж болох боловч нийт хүүхдүүдэд суурь мэдлэг эзэмшүүлэх гэдэг утгаараа ойлгож, сургалтын үйл ажиллагаандаа ашиглана. Ихэнх суралцагчид хөтөлбөрийн түвшинг хангахад багагүй хугацаа, насанд хүрэгчдийн хүчин чармайлт шаардах болно. Хөтөлбөр нь хатуу тогтоосон хэм хэмжээ биш бөгөөд сургалт зохион байгуулах олон хэлбэр байж болохыг тооцож, багш, эцэг эхчүүд өөрсдийн мэргэжил, мэдлэг, туршлагад үндэслэн хөтөлбөрийг баяжуулж, хойч үеэ сургаж хөгжүүлэхэд гар, бие, сэтгэлээ зориулна гэдэгт итгэлтэй байна.

Хөтөлбөрийн агуулга, сэдвүүд

Тоо тоолол суралцахуйн чиглэл нь

  1. Тоо тоолол,
  2. Алгебр функц,
  3. Хэмжил зүй, мэдээлэл,
  4. Геометр,
  5. Математик сэтгэлгээ” гэсэн 5 сэдэвтэй.

Сэдвүүдийн агуулгыг сонгохдоо ерөнхий боловсролын сургуулийн 1-7 дугаар ангийн математикийн хичээлийн цөм хөтөлбөрийн агуулгыг нарийвчлан судалж, бага насны хүүхэд цаашид амжилттай суралцах суурийг тавих гол зорилгодоо нийцүүлэн боловсрууллаа.

Түүнчлөн өнөө цагт дижитал эриний хүчирхэг технологиуд бидний амьдралд орж ирж байгаа ч сургалтын 30 хувьд нь дижитал, 70 хувьд хүүхэд биеэр гүйцэтгэх буюу Hands-On төрлийн үйлээр баяжуулсан болно.

Хөтөлбөрийн хүрэх үр дүн

Цэцэрлэгийн насанд нь ирээдүйн математикийн аянд нь хэрэг болохуйц бат бөх суурь мэдлэг, ур чадвар, хандлага эзэмшүүлэхийн тулд тоо тоолол, бодлого бодох бэлтгэл, энгийн илэрхийлэл, дүрс, орон зайн энгийн ойлголтуудыг хөгжүүлэхэд анхаарал хандуулах нь нэн чухал.  Тоо тооллын хичээл үзэж судлан доорх суралцахуйн зорилтуудад хүрсэн байхад багш нар зорино. Үүнд:

  • Зүйлсийг төсөөтэй байдлаар нь харьцуулах, ялгаатай байдлаар нь ангилах
  • Ижил зүйлсийг ялгаж таних, юмсыг жагсаах, ижил зүйл тогтлыг давтах, дүрслэх
  • Тоог дарааллаар нь тоолох, тоонуудыг таних, аливаа зүйлсийн тоо хэмжээг мэддэг болох
  • Энгийн дүрсүүдийн таних, нэрлэх, хүн хооронд, юмс хоорондын зайг мэдэх зэрэг орон зайн мэдрэмжтэй болох
  • Цаг хугацааны баримжаа суух, цаг хугацаа ашигласан үг хэрэглэх
  • Асуудал шийдвэрлэх арга замаа өөрөө олох, шалтгаанаа тайлбарлаж чаддаг байх
  • Анхаарал хандуулах мэдрэмжийг бойжуулах

Тоо тоолол хөтөлбөрийн суралцахуйн зорилтууд

Суралцахуйн зорилт 1. Энгийн харьцаа, төсөөтэй байдлыг таньж, ашиглах

Энгийн харьцааг мэддэг байх (харьцуулах, эрэмбэлэх, эрэмбэлэх, харьцуулах, загварчлах гэх мэт) нь хүүхдүүдэд дасгал хийж, логик сэтгэлгээгээ хөгжүүлэхэд тусалдаг. Тухайлбал,

  • Аливаа зүйлийг нэг шинж чанараар нь тааруулах, ангилах, харьцуулах (өөрөөр хэлбэл өнгө, хэлбэр, хэмжээгээр)
  • Хэмжээ, урт, үйл явдлын дарааллаар юмсыг дарааллаар нь байрлуулах
  • Энгийн хэв маягийг (жишээ нь, AB хэв маяг) таних, өргөтгөх, үүсгэх

 Суралцахуйн зорилт 2. Тоонуудыг өдөр тутмын амьдралдаа ашиглах

Тоолох ур чадвар болон тооны мөн чанарын тухай ойлголтыг эзэмшсэнээр хүүхдүүдэд тооны тухай ойлголт, тэдгээрийн хамаарлыг ойлгоход тусалдаг. Тооны мэдрэхүйн ойлголт нь “илүү” ба “бага” хэмжигдэхүүн, хэмжигдэхүүнийг хадгалах, бүхэл бүтэн харилцааны тухай ойлголтыг агуулдаг. Тухайлбал,

  • Эргэлтийг дор хаяж 10 хүртэл тоолох,
  • 10 хүртэлх зүйлийг найдвартай тоолох
  • Хоёр багц зүйлийн тоо хэмжээг харьцуулж, “илүү”, “бага/цөөн” болон “ижил” гэсэн утгыг зөв ашиглах
  • Тооны нэр/тоо/дүрсийг олон зүйлийн тоо хэмжээтэй тааруулах (10 дотор)
  • Тоолох эхлэлийн цэгээс үл хамааран олон зүйлийн тоо хэмжээ “ижил” гэдгийг ойлгох
  • Зохион байгуулалтаас үл хамааран олон зүйлийн тоо хэмжээ ижил хэвээр байдгийг мэддэг байх
  • Тоонууд (1-ээс 10 хүртэл)-г тоо, үгээр таних
  • Тоо хэмжээгээр бүхэлд нь бүрдүүлдэг хэсгүүдийг нэрлэнэ үү (жишээ нь 2 ба 3 нь 5 болно)

Суралцахуйн зорилт 3. Дүрс, орон зайн энгийн ойлголтуудыг танин мэдэж, өдөр тутмын амьдралдаа ашиглах

Үндсэн дүрсүүдийг тодорхойлж, нэрлэх нь хүүхдэд хүрээлэн буй орчны зүйлийг ялгаж, дүрслэн харуулахад тусалдаг. Орон зайн энгийн ойлголтуудыг ойлгох нь хүүхдүүдэд өөрсдийн бие болон эргэн тойрон дахь хүмүүс, зүйлсийн хоорондын орон зайн хамаарлыг ойлгоход тусалдаг. Тухайлбал,

  • Үндсэн 4 дүрсийг (тойрог, дөрвөлжин, тэгш өнцөгт, гурвалжин) таних.
  • Бусад дүрсийг үүсгэхийн тулд үндсэн дүрсийг ашиглах (жишээ нь, завь үүсгэхийн тулд хоёр дөрвөлжин, гурвалжин ашиглах)
  • Байршлыг нэрлэх (жишээ нь: дээд/доод, урд/араа), чиглэл (жишээ нь: дээш/доош, зүүн/баруун) болон зай (жишээ нь: хол/ойр)

Rainbow хөтөлбөр гэж юу вэ?

Сингапурын Amdon group, Singapore Asia Publishers group байгууллагуудтай хамтран хөгжүүлж байгаа сургуулийн өмнөх боловсролын сургалтын цогц хөтөлбөр юм. Тус хөтөлбөр нь АНУ-ын Байгалийн шинжлэх ухааны академийн NGSS стандарт, Сингапур улсын боловсролын шилдэг мэдлэг, туршлагаар үндэсний хөтөлбөрийг баяжуулан, орчин үеийн боловсролын шинэ хандлагуудыг тусгасан боловсрол судлаачдын оюуны бүтээл юм.
Тус хөтөлбөр нь дараах суралцахуйн чиглэлүүдээс бүрдэж байгаа.

iTeach зарчмууд

Энэ нь хүүхдэд зориулсан  хөтөлбөрийн төлөвлөлт, сургалтын загвар, багшийн чиглүүлэг, зорилготой бас утга учиртай сургалтын үйл ажиллагаанд чиглэгддэг. Эдгээр мөрдлөг нь цэцэрлэгийн орчинд байх сайн соёл, дадлаар хүүхэд хэрхэн хөгжиж сурахыг өөрийн орны болон Олон улсаас авсан судалгааны ололтоор тодорхойлсон. Эдгээр нь үр дүнтэй сургуулийн өмнөх боловсролын хөтөлбөрийн шийдлүүдээс сайтар бодож боловсруулсан хэлбэр юм.

iTeach зарчим нь:

  • i – Суралцахуйн нэгдмэл хандлага
  • Т – Багшийн үүрэг нь чиглүүлэх
  • е – Сургалтын явцад хүүхэд бүрийг оролцуулах
  • а – Үр дүнтэй хамтын ажиллагаагаар үнэн сэтгэлийн харилцаа үүсгэх
  • с – Хүүхэд бүр мэдлэг бүтээгч
  • h – Цогц хөгжил

Нийгэмшихүй ба сэтгэл хөдлөл хөтөлбөрийн танилцуулга

Rainbow хөтөлбөр гэж юу вэ?

Сингапурын Amdon group, Singapore Asia Publishers group байгууллагуудтай хамтран хөгжүүлж байгаа сургуулийн өмнөх боловсролын сургалтын цогц хөтөлбөр юм. Тус хөтөлбөр нь АНУ-ын Байгалийн шинжлэх ухааны академийн NGSS стандарт, Сингапур улсын боловсролын шилдэг мэдлэг, туршлагаар үндэсний хөтөлбөрийг баяжуулан, орчин үеийн боловсролын шинэ хандлагуудыг тусгасан боловсрол судлаачдын оюуны бүтээл юм.
Тус хөтөлбөр нь дараах суралцахуйн чиглэлүүдээс бүрдэж байгаа.

iTeach зарчмууд

Энэ нь хүүхдэд зориулсан  хөтөлбөрийн төлөвлөлт, сургалтын загвар, багшийн чиглүүлэг, зорилготой бас утга учиртай сургалтын үйл ажиллагаанд чиглэгддэг. Эдгээр мөрдлөг нь цэцэрлэгийн орчинд байх сайн соёл, дадлаар хүүхэд хэрхэн хөгжиж сурахыг өөрийн орны болон Олон улсаас авсан судалгааны ололтоор тодорхойлсон. Эдгээр нь үр дүнтэй сургуулийн өмнөх боловсролын хөтөлбөрийн шийдлүүдээс сайтар бодож боловсруулсан хэлбэр юм.

iTeach зарчим нь:

  • i – Суралцахуйн нэгдмэл хандлага
  • Т – Багшийн үүрэг нь чиглүүлэх
  • е – Сургалтын явцад хүүхэд бүрийг оролцуулах
  • а – Үр дүнтэй хамтын ажиллагаагаар үнэн сэтгэлийн харилцаа үүсгэх
  • с – Хүүхэд бүр мэдлэг бүтээгч
  • h – Цогц хөгжил

Дижитал хэл, сэтгэлгээ хөтөлбөрийн танилцуулга

© 2024 он. mindset.mn. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан. Вэб хөгжүүлэгч Mind Agency